Atnaujinta 2020-09-10
Sukurta 2020-09-11

Apie ką galvoti vykdant turinio rinkodarą

Turinio rinkodara gali padėti verslui pasiekti naują auditoriją, suburti ištikimų sekėjų ratą, padidinti savo produkto bei prekės ženklo matomumą ir vertę. Jei jums nėra tekę kurti turinio ir neskaitėte mūsų „Kas yra turinio rinkodara?“ įrašo, pirmiausia rekomenduojame perskaityti jį. 

Yra daugybė būdų kaip galime naudoti turinio rinkodarą norėdami pasiekti savo verslo tikslus. Dėl to kartais gali būti lengva pasimesti be tinkamos strategijos. Turinio rinkodaros strategija padeda mums sukoncentruoti mūsų pastangas į specifinį tikslą ir specifinę auditoriją. 

Aktualus ir patrauklus turinys mūsų auditorijai yra svarbiausia sėkmingos turinio rinkodaros dalis. Tačiau verta niekada nepamiršti, jog mes kuriame turinį norėdami pasiekti tam tikrus verslo tikslus. Tinkama turinio rinkodaros strategija privalo atsižvelgti ir apjungti auditorijos, kurią bandome pritraukti, ir mūsų verslo tikslus. 

Mūsų turinio rinkodaros strategija, turi atsakyti į šiuos tris klausimus: 

  1. Kas? 
  2. Kodėl? 
  3. Kaip? 

Turėdami atsakymus į šiuos tris klausimus, mes žinosime kam mes kuriame, kokių tikslų norime pasiekti, ir kaip mes tai įgyvendinsime. Strategija neturi būti sudėtinga ir dažnu atveju, kuo ji paprastesnė, tuo efektyvesnė. Pradėkime nuo pirmo klausimo – Kas? 

 

Kas yra mūsų auditorija? 

Turinio rinkodara negali būti sėkminga jei jo niekas neskaitys. Jis privalo būti įdomus mūsų auditorijai. Kuo turinys įdomus? Paprastai tariant, įdomus turinys yra aktualus ir sugebantis įtraukti mūsų auditoriją. 

Neįmanoma nuspėti kas patiks mūsų auditorijai jei mes nežinome kas yra mūsų auditorija. Mūsų auditoriją sudaro daugybė skirtingų asmenų, ir nevalia tikėtis, kad mes galime kurti turinį visiems. Mes privalome išsiaiškinti kuom visi šie žmonės yra panašūs ir pagal tuos panašumus susikurti įsivaizduojamą idealaus kliento vaizdą (personą).  

Tarkime, mes teikiame šunų kirpimo paslaugas ir norime susikurti mūsų auditorijos personą. Pagalvoję apie mūsų turimus klientus, mes atrandame šiuos panašumus: 

  1. Visi jie myli savo šunis 
  2. Dauguma šunų turi ilgą kailį ir yra tam tikros veislės 
  3. Daugumą mūsų klientų yra moterys 
  4. Dauguma mūsų klienčių yra maždaug 30-45 metų amžiaus 

Naudodami šiuos panašumus, mūsų auditorijos persona galėtų atrodyti šitaip: 

Aistė, 34 metų, turi samojedų veislės šunį, dirba teisininke, kerpa savo šunį nes nori juo pasirūpinti ir sumažinti plaukų kiekį savo automobilyje.  

Tikri šunų kirpėjai sukurtų daug tikslesnę ir tikroviškesnę personą, bet vien su šita persona mes turime daug geresnį įsivaizdavimą koks turinys galėtų patikti mūsų auditorijai. 

 

Pradėkime nuo paprastos demografinės informacijos, tokios kaip amžius, lytis, vieta, šeimyninė padėtis, profesija/darbas. 

Žinodami demografinę informaciją, kitas žingsnis yra pomėgiai. Pomėgiai suteiks mūsų personai daugiau tikroviškumo. Pavyzdžiui, tarkime, mes apibrėžėme savo auditoriją kaip 42 metų vyras, vedęs ir turintis 2 vaikus, gyvenantis mažame miestelyje ir turintis mažą autoservisą. Pavadinkime jį Jonu. Kuo galėtų domėtis toks žmogus? Kaip pritraukti naujus klientus ir rasti tiekėjų remonto dalims? Žinoma, bet nesustokime ties tuom. Pamėginkime atsakyti į šiuos klausimus: 

  • Kuo gyvenimas mažame mieste skiriasi nuo gyvenimo dideliame mieste? 
  • Ką laisvalaikiu veikia jo amžiaus žmonės?  
  • Kaip vedybos ir vaikai pakeičia jo gyvenimą? Atsižvelgdami į jų amžių, taip pat galime manyti, kad jo vaikai jau nebėra vaikai. 

 

Tai darydami turėtume sudaryti pomėgių ir dalykų, kuriais jis galimai domisi, sąrašą. Visa tai panaudosime vėliau. 

Norite sužinoti daugiau apie pirkėjo personos kūrimą? Perskaitykite „Kas yra pirkėjo persona“. 

 

Kodėl mes kuriame turinį ir kodėl tai turėtų rūpėti mūsų auditorijai? 

 

Kaip minėta anksčiau, turinio rinkodara turėtų būti naudojama norint pasiekti konkrečius verslo tikslus. Pagrindinis visų verslų tikslas yra uždirbti pelną, tačiau, šis tikslas nepadeda mums apibrėžti turinio rinkodaros strategijos nes jis yra per platus. Tačiau mes galime išskaidyti pelno tikslą į mažesnes jo sudedamąsias dalis.  

Tos dalys yra dėmesys, svarstymas, veiksmas (pirkimas). Tai yra populiariausias būdas apibrėžti klientų pirkimo kelionę. Paprastai tariant, prieš pirkdami kažką, mes praeiname visus šiuos žingsnius. Jei naudotume šunų kirpyklos pavyzdį, tai ta kelionė atrodytų taip: 
 

  1. Mes sužinome, kad tokia kirpykla egzistuoja 
  2. Mes svarstome apie jos teikiamą naudą mums ir mūsų gyvūneliui 
  3. Mes užsirašome konsultacijai arba kirpimui.  

 

Žiūrint į aukščiau esančią pirkėjo kelionę, mes galime matyti, jog skirtinguose žingsniuose esantiems žmonėms galimai įdomi skirtinga informacija ir turinys. Žmogui esančiame pirmame (dėmesio) žingsnyje galbūt įdomiau sužinoti apie šunų kirpimo naudą, o žmogui esančiame trečiame žingsnyje, konkrečios paslaugos ir jų kainos.  

Naudodami pirkimo kelionę, mes galime pradėti galvoti apie konkretaus turinio kūrimą. Štai kaip: 

 

Dėmesys 

Mūsų tikslas čia yra padidinti prekės ženklo žinomumą arba priversti daugiau žmonių apsilankyti mūsų svetainėje. Šiame etape žmonės nesidomi mumis ar mūsų produktais, o tai reiškia, kad turėtume kalbėti apie ką nors kita. Čia pravers mūsų auditorijos interesų sąrašas. Tame sąraše turime rasti ką nors, apie ką galėtume kalbėti ir vėliau susieti su savo verslu. Pavyzdžiui, mes parduodame automobilių filtrus ir norime, kad tokie žmonės kaip Jonas (anksčiau apibrėžta auditorija) žinotų apie mus ir galų gale pirktų iš mūsų. Jonas galbūt šiuo metu neieško naujos automobilių filtrų markės, tačiau manome, kad jį visada domina vaizdo įrašai, kuriuose restauruojami ar taisomi automobiliai. Dabar kyla klausimas - kaip mes galime sukurti tokio tipo turinį ar per bendradarbiavimą tapti kažkieno kas jau kuria tokį turinį dalimi. 

 

Svarstymas 

Mes norime, jog Jonas pasirinktų mūsų automobilių filtrus, o ne konkurentų. Jis jau žino apie mus, bet jis nežino ar jam to reikia ir ar tai geriau nei ką jis jau turi. Atsiliepimai, apžvalgos, lengvi diegimo vadovai, puikus palaikymas ir visa kita, ką galime sugalvoti ir kas gali mus išskirti iš visų kitų konkurentų. 

 

Veiksmas (pirkimas) 

Kaip palaikome mažas automobilių parduotuves ir jų savininkus? Ar mes turime puikų mokėjimo planą? Koks mūsų laikas? Mes galime sukurti turinį, kuriame kalbama apie dalykus, kurie yra aktualūs prieš pat perkant. 

 

Kaip ir kaip dažnai kursime turinį? 

Kuriant turinio rinkodaros strategiją, mus vertėtų pagalvoti apie mūsų verslą ir jo stipriąsias vietas. Turinio kūrimas yra sunkus darbas, o kai imamės užduoties, kuriai neturime žinių ar patirties, dažniausiai susiruošiame į labai sunkų ir varginantį kelią. 

Turėtume galvoti apie savo, kaip verslo ir asmenų, kurie kurs turinį, stipriąsias puses. Ar gerai mokame rašyti? Ar galime kurti vaizdo įrašus? Gal mes mokame gerai kalbėti prieš didelę auditoriją ir galėtume padaryti renginį ar įrašyti tinklalaidę? Turėtume pagalvoti, ką mes mokame ir kas mums būtų įdomu, ir pagal tai nuspręsti turinio formatą. 

Mūsų galimybės taip pat informuos mūsų turinio kūrimo dažnumą. Galbūt būtų galima tikėtis, kad profesionalus rašytojas sukurs 5 blogo įrašus per savaitę, tačiau tai gali būti ne taip lengva tiems, kurie to dar niekada nedarė. 

 

Sujunkime viską 

Kai žinome atsakymus į „Kas ?, Kodėl?“ Ir „Kaip?“, galime pradėti galvoti apie konkretų turinį, temas ir jų pateikimą. Ar tai blogo įrašai? Ar tai vaizdo įrašų kūrimas „YouTube“ platformoje? Nėra teisingo ar neteisingo atsakymo. Kiekviena auditorija ir verslas yra unikalūs, tokia turėtų būti ir mūsų turinio rinkodaros strategija.