Kas yra pakartotinė rinkodara ir kaip ji gali padėti jūsų verslui?

 

Per paskutinį apsilankymą veterinarijos klinikoje, Jonas sužinojo, jog blusos yra jo šuns pastovaus kasymosi kaltininkės ir kad norint jų atsikratyti, jam reikės įsigyti specialų šunims skirtą šampūną. Jonas, būdamas mylintis šuns savininkas, pradėjo savo paiešką internete. Atsirinkęs du labiausiai patikusius prekinius ženklus, Jonas prisiminė, kad jis jau vėluoja į susitikimą. Jis išvyko ir atidėjo šampūno pirkimą rytojaus vakarui. Tačiau nespėjus ateiti vakarui, Jonas pastebėjo vieno iš jo pasirinkto šampūno reklamą savo Facebook paskyroje. Pamatęs ją jis prisiminė, jog vakar taip ir nenupirko šampūno. Kadangi ta reklama pasirodė labai patogi, jis daug negalvojęs tiesiog nusipirko tą šampūną. 

 

Tai tapo įprasta daugelio pirkinių pirkimo kelione, o Jono matyta reklama buvo pakartotinės rinkodaros kampanija. Dėl interneto ir to, kaip jis veikia mūsų apsipirkimo įpročius, pakartotinė rinkodara tapo labai svarbiu įrankiu modernioje rinkodaroje. Tačiau norėdami pilnai įvertinti pakartotinės rinkodaros galią, pirmiausia pažvelkime į tai, kaip per keletą metų pasikeitė mūsų apsipirkimo elgesys. 

  

Apsipirkimas skaitmeniniame amžiuje

Apskaičiuota, kad 2007 m., žmonės per dieną vidutiniškai matė apie 5000 skirtingų reklamų, palyginti su maždaug 500 reklamų 70-taisiais. Šiandien, interneto ir socialinių tinklų dėka, matomų reklamų skaičius yra dar didesnis. Šis reklamos kiekio pokytis pakeitė mūsų pirkimo elgesį 4 būdais: 
  

  1. Daugiau pasirinkimo. Šiandieninis vartotojas turi daug pasirinkimo ir neskuba priimti sprendimo. 
  2. Daugiau blaškymosi. Dėl gausybės pasirinkimo šiandieninį vartotoją yra daug paprasčiau išblaškyti ir jam sunkiau susikaupti. 
  3. Daugiau informacijos. Interneto dėka vartotojai gali patys atlikti tyrimus ir neprivalo pasikliauti rinkodaros šūkiais ar reklama. 
  4. Mažiau pasitikėjimo. Padidėjęs sukčiavimo atvejų skaičius ir netikra reklama padarė vartotojus atsargesnius ir skeptiškiau vertinančius naujus prekės ženklus. 

  

Dėl šių pokyčių, pirkimo kelionė nebėra paprastas pamatai ir perki procesas. Manoma, kad verslams gali prireikti iki 7 bandymų pasiekti klientą, kol jis pakankamai pasitikės mumis ir bus pasirengęs tapti klientu. Kitaip tariant, nepakanka parodyti reklamą vieną kartą ir tikėtis, kad jis virs pardavimu. Verslas turi skirti laiką didindamas žinomumą ir pasitikėjimą. Pakartotinė rinkodara yra puikus įrankis tam. 

 

Kas yra pakartotinė rinkodara 

Pakartotinė rinkodara yra būdas pasiekti žmones, kurie jau parodė susidomėjimą mūsų verslu. Susidomėjimas gali būti įvairus, pavyzdžiui apsilankymas mūsų svetainėje arba mūsų „Facebook“ paskyroje. Visi esame mate, kaip po apsilankymo tam tikroje svetainėje, mes visur pradedame matyti su ja susijusias reklamas. Tai yra pakartotinė rinkodara. 

 

„Facebook“ ir „Google“ yra didžiausios pakartotinę rinkodarą siūlančios platformos. Daugeliu atvejų įmonės naudoja abi platformas, nes jos siūlo skirtingus kanalus, kur galime rodyti savo reklamą.  

 

Norėdami nustatyti pakartotinę rinkodarą, mums tereikia įdiegti mažą programinio kodo dalį į savo svetainę. Šis kodas mums suteikia galimybę pakartotinai pasiekti mūsų produktais susidomėjusius žmones. 

  

Kaip pakartotinė rinkodara gali padėti jūsų verslui 

Kalbėjome apie tai, kaip pasikeitė vartotojų elgsena ir kad turime sustiprinti žinomumą rodydami kelis skelbimus tam pačiam asmeniui. Pakartotinė rinkodara suteikia mums šią galimybę ir kadangi mes rodome reklamą tik žmonės, kurie jau parodė susidomėjimą mūsų verslu, tai padaro pačią reklamą ekonomiškesnę. Negana to, pakartotinė rinkodara taip pat gali padėti pagerinti mūsų reklaminę žinutę ir padaryti ją aktualesnę. 

 

Reklamuokitės tinkamiems žmonėms 

Kuo geriau mes sugebame rodyti savo reklamą žmonėms, kuriems ji yra aktuali, tuo ekonomiškesnė yra mūsų rinkodara. Nors pakartotinė rinkodara negali padėti mums susirasti naujų žmonių, ji gali padėti sutaupyti pinigų, norint pasiekti tik tuos žmones, kurie jau parodė susidomėjimą mūsų verslu. Mes galime dar labiau padidinti savo efektyvumą, suskirstydami lankytojus į mažesnes grupes pagal tai, kokį susidomėjimą parodė. Pavyzdžiui, reklamą galime rodyti tik žmonėms, kurie ne tik apsilankė mūsų svetainėje, bet apsilankymo metu įsidėjo kažką į krepšelį. Tai rodo didelį susidomėjimą ir su pakartotine rinkodarą, mes galime efektyviai skatinti šiuos žmones nusipirkti tai ką paliko pirkinių krepšelyje. 

 

Reklamuokites tinkamu laiku 

Dėmesys yra prabanga ir pirkimo procesas gali nutrūkti dėl milijono skirtingų priežasčių. Kitaip tariant, kai kurie žmonės neužbaigia pirkimo nes tai nebuvo tinkamas metas arba juos kažkas pertraukė. Pakartotinė rinkodara gali padėti jiems priminti apie pirkinį vėliau dieną, savaitę ar mėnesį. 

  

Reklamuokites su tinkama žinute

Tinkamos reklamos rodymas tinkamam žmogui ir tinkamu laiku yra auksinis šiuolaikinės rinkodaros standartas. Kaip jau minėjome, pakartotinė rinkodara leidžia mūsų lankytojus suskirstyti į mažesnes grupes. Išskirstydami mūsų auditoriją, mes galime joms sukurti aktualesnes ir galingesnes žinutes. Pavyzdžiui, turime svetainę, kurioje parduodami baldai. Tarkime, kažkas ieško kėdžių ir užklysta į mūsų svetainę. Užuot rodę skelbimą su lovomis, spintelėmis ir kitais baldais, kurie jiems neįdomūs, galime pakartotinai reklamuoti tik susidomėjimo susilaukusias kėdes. Tai ne tik daro skelbimą aktualesniu ir įdomesniu, bet ir pigesniu. 

Internetas ir socialiniai tinklai padidino konkurenciją ir sutrumpino šiuolaikinio vartotojo gebėjimą susikoncentruoti. Tai sukėlė pirkimo elgsenos pokytį, kai vartotojai mažiau skuba pirkti ir yra išrankesni apsipirkdami internetu. Pakartotinė rinkodara yra puikus būdas pabandyti susigrąžinti potencialius klientus, kurie neužbaigė pirkimo pirmą kartą, ir gali padėti įmonėms ekonomiškai kurti žinomumą ir pasitikėjimą.