Atnaujinta 2020-09-15
Sukurta 2020-09-16

Kas yra turinio rinkodara? Apžvalga

Turinio rinkodara yra populiari tema tarp didelių ir mažų įmonių. Bet kas tai yra ir kaip tai gali padėti jūsų verslui? 

Skirtumas tarp turinio rinkodaros ir reklamos 

Visi sieja rinkodarą su reklama, tačiau turinio rinkodara skiriasi nuo reklamos tuom, kad tai yra ilgalaikė strategija, kurios tikslas yra pritraukti potencialius klientus nebandant jiems kažką parduoti trumpuoju laikotarpiu. Tuo tarpu reklamos pagrindinis tikslas yra pardavimai trumpuoju laikotarpiu. 

Reklama yra įsiterpiamosios (angl. Outbound) rinkodaros forma, kuri naudojama kai norima patraukti žmonių dėmesį ir įsiūlyti produktą ar paslaugą. Dažniausiai naudojamos televizijos, radijo, Facebook ir Google reklamos. Reklama bando “įsiterpti” į žmonių gyvenimą, net jei šiuo metu jie negalvoja apie šio ar panašių produktų pirkimą. 

Kita vertus, turinio rinkodara yra pritraukiamosios (angl. Inbound) rinkodaros forma, kuri naudojama kai norima pritraukti žmones, kurie domisi tam tikra tema ir ieško su ja susijusio turinio. Blogas (internetinis dienraštis), elektroninės knygos, infografikai - tai turinys. Turinio tikslas yra pritraukti juo susidomėjusius žmones ir taip didinti prekės ženklo žinomumą ir užsitarnavus žmonių pasitikėjimą, pasiūlyti produktus susijusius su juos dominančiomis temomis. 

 

Kas yra turinys? 

Prieš pasineriant į turinio rinkodarą, vertėtų pirmiausia apibrėžti kas yra turinys. Pirmas dalykas, kurį daugelis žmonių vadina turiniu, yra Blogo įrašai. Jie teisūs, tai yra turinys. Tačiau tai gana ribotas mąstymas. Kiekvienas verslas yra skirtingas, ir nors Blogai turi savo privalumų, jie anaiptol tinka ne visiems. Kuriamo turinio tipas priklauso nuo mūsų produktų, pramonės, auditorijos ir verslo stiprybių. 

Šiame įraše mes turiniu laikome viską, kas komunikuoja tam tikrą idėja, istorija ar emocija. Turinys gali būti tekstas, nuotraukos, vaizdo įrašai, tinklalapis ir bet kas komunikuoja prieš tai vardintus dalykus. 

 

Kas yra turinio rinkodara? 

Turinio rinkodara yra procesas, kurio pagalba mes teikiame vertingą ir aktualų turinį iš anksto apibrėžtai auditorijai, siekdami paskatinti verslui naudingus klientų veiksmus. Šie veiksmai gali būti įvairūs: Facebook puslapio sekėjų skaičiaus didinimas, žinomumas, pardavimas ar produkto rekomendacijos. 

Rinkodaros specialistai mėgsta vieną pasakymą - turinys yra karalius. Ir ne be reikalo. Sėkminga turinio rinkodara gali padėti verslui didinti žinomumą, lojalumą ir žinoma, pelningumą. Tačiau svarbu nepamiršti, kad skirtingai nei mokamos reklamos ir vienkartinės rinkodaros kampanijos, turinio rinkodara yra ilgalaikė strategija, kurios sėkmingas įgyvendinimas gali kainuoti daug daugiau laiko ir pastangų. 

 

Kaip turinio rinkodara gali padėti mums pasiekti verslo tikslus? 

Turinį galima naudoti įvairiais būdais, o kiekvienas verslas gali turėti savo unikalią turinio rinkodaros strategiją. Tačiau, kad ir kokios skirtingos jos būtų, visos turinio rinkodaros strategijos yra tam, jog padėtų mums pasiekti tam tikrą verslo tikslą. Apačioje rasite populiariausius turinio rinkodaros tikslus: 

 

1. Didinti prekės ženklo žinomumą 

Internetinės reklamos platformos (Facebook, Google ir t.t.) suteikia galimybę mažoms įmonėms pasiekti platesnę auditoriją ir tai padaryti kur kas pigiau nei naudojant tradicinius reklamos kanalus (televizija, radijas ar spauda). Tačiau vis didėjant jų populiarumui, reklamos kaina juose taip pat didėja ir skatina įmones ieškoti alternatyvių ir pigesnių būdų kaip didinti savo prekės ženklo žinomumą. 

Viena iš tų alternatyvų yra turinio rinkodara. Dvi populiariausios turinio rinkodaros strategijos, skirtos didinti prekės ženklo žinomumą, yra SEO (paieškos sistemų optimizavimas) ir straipsnių rašymas kitose svetainėse. 

 

SEO 

SEO yra procesas, kuris padeda užimti geresnę poziciją paieškos sistemose (Google, Bing, Yahoo, ir t.t.). SEO veikimo principas gana paprastas – skelbti turinį (dažniausiai blogo įrašai), kurio jau žmonės ieško. Google ir kitos paieškos sistemos vis dar yra pagrindinis būdas kaip žmonės randa naujus dalykus ir informaciją internete. Kuo aukštesnėje vietoje esame tarp paieškos rezultatų, tuo daugiau aukštos kokybės lankytojų galime tikėtis. 

  

Straipsnių platinimas kitose svetainėse (guest blogging) 

Straipsnių platinimas kitose svetainėse yra procesas, kurio metu verslas skelbia tam tikrą turinį (straipsnius, infografiką ir pan.) ne savo svetainėje. Tai daroma norint pasiekti tos svetainės (pavyzdžiui 15min, Verslo Žinios, ir t.t.), kurioje skelbiami straipsniai, auditoriją. 

 

2. Didinti pasitikėjimą prekes ženklu 

Daugelis vartotojų neperka iš bet ko. Pasitikėjimas prekės ženklu yra labai svarbi pirkimo proceso dalis, ypač perkant internetu. Aktualaus ir patrauklaus turinio kūrimas yra vienas iš populiariausių būdų didinti pasitikėjimą savo prekės ženklu, o socialiniai tinklai – populiariausia vieta tai padaryti. 

 

3. Didinti prekės ženklo vertę 

Bandymas valdyti ką žmonės galvoja apie mūsų verslą ir su kuo jį asocijuoją (nebrangu, prabangu, aukšta ar prasta kokybė), yra labai svarbu norint pasiekti ilgalaikę sėkmę. Turinio rinkodara gali būti naudojama norint perduoti tam tikras vertybes, su kuriomis norime būti asocijuojami. Mūsų kalbėjimo manieros, tonas, naudojamos nuotraukos / vaizdo įrašų tipas - viskas prisideda prie įvaizdžio formavimo. Skirtingai nuo žinomumo ir pasitikėjimo didinimo, ši strategija turi įtakos kiekvienam mūsų verslo aspektui – nuo produktų aprašymo iki klientų aptarnavimo.