Atnaujinta 2020-08-19
Sukurta 2022-05-20

Sociali rinkodara smulkiajam verslui. 8 pavyzdžiai ir patarimai

Socialiniai tinklai suteikia galimybę įmonėms pasiekti savo klientus (ar sekėjus) dažniau ir pigiau nei bet kada anksčiau. Dėl šios priežasties ji tapo neatsiejama daugumos įmonių rinkodaros strategijos dalimi. Dėl palyginti nedidelių išlaidų, socialinė rinkodara tapo ypač patraukli mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios neturi didžiulio biudžeto ir negali konkuruoti tradiciškuose reklamos kanaluose, tokiuose kaip televizija, radijas ar spauda. Tačiau sėkminga socialinė rinkodara gali tapti tikru iššūkiu, ypač tiems, kurie nėra to darę anksčiau. 

Pradedant vykdyti socialine rinkodarą, pirmasis daugumos verslo savininkų užduodamas klausimas būna -  apie ką man kalbėti? Ar turėčiau kalbėti apie savo produktus ir paslaugas? Ar turėčiau būti juokingas ar profesionalus? Ar turėčiau samdyti nuomonės formuotojus ir sukurti virusinę #kampaniją? Taip ir ne. 

Mes nežinome ką mums vertėtų daryti ir apie ką kalbėti kol mes nepradedame kažką daryti ir apie kažką kalbėti. Kitaip pasakius, nustatyti dar neskelbto socialinio įrašo kokybę yra labai sudėtinga. Dėl šios priežasties, pradedant vykdyti socialine rinkodarą, mes neturėtume skirti pernelyg daug dėmesio ir energijos planavimui. Vietoje to, mes turėtume tiesiog bandyti įvairius dalykus ir tokiu būdu pajausti savo auditoriją ir kaip ji reaguoja į mūsų skelbiamus įrašus. 

Kad būtų lengviau žengti pirmus socialinės rinkodaros žingsnius, apačioje pateikiame 8 populiariausius socialinių įrašų pavyzdžius. Išmėginus kelis skirtingus įrašus jūs pradėsite geriau suprasti savo auditoriją, kas jai patinka ir apie ką jums vertėtų toliau šnekėti.  

Kalbėkite apie savo produktą / paslaugą 

Daugeliu atvejų klientai mus žino mūsų siūlomų produktų / paslaugų dėka, todėl tai yra puiki vieta pradėti. Klientai nori sužinoti daugiau apie tai, kaip mūsų siūlomi produktai / paslaugos gali jiems padėti ir kaip jie gali padėti jiems išspręsti tam tikras problemas. Klientai taip pat nori sužinoti apie jų mėgstamų produktų gamybos procesą ir taip pat būti pirmi, kurie sužino apie naujus įmones projektus 

Štai 5 būdai, kaip kalbėti apie savo produktą: 

1. Pabrėžkite ypatybes 

Socialiniai įrašai yra tarsi trumpas (bet prasmingas) sakinys ilgoje jūsų įmonės istorijoje. Tas pats galioja ir kalbant apie mūsų produktus bei paslaugas. Kartais mažiau būna geriau, o šiuo atveju, kalbėjimas apie viena specifinę produkto funkciją yra geriau nei bandymas vienu metu kalbėti apie jas visas.  Pagalvokite apie savo klientus ir apie tai, kaip konkreti produkto funkcija gali padėti jiems išspręsti konkrečią problemą ir pabrėžkite tai. 

Pabrėžkite_ypatybes

 

2. Pasidalinkite atsiliepimais 

Klientų atsiliepimai yra puikus būdas suteikti potencialiems klientams daugiau pasitikėjimo mūsų gaminiais ir paslaugomis. Atsiliepimai taip pat gali veikti kaip rinkodarinė žinutė, kuri padeda apibūdinti mūsų produktą klientams suprantama kalba.  

Vartotojo sukurtas turinys, pavyzdžiui, nuotraukos, yra labai vertingos. Neprofesionaliai atliktos fotografijos padeda įnešti tikrumo ir gyvybės į įmonės socialinį kanalą. 

Pasidalinkite_atsiliepimais

 

3. Dalinkites patarimais ir žiniomis susijusiomis su jūsų produktais 

Daugybė produktų yra perkami kai norime išspręsti tam tikrą problemą. Suteikdami vertingos informacijos kaip naudotis mūsų produktais ir efektyviai išspręsti klientų turimą problemą, mes sukuriame vertę, kuri persiduodą į mūsų gaminius.  

Pažvelkime į „Fiskars“. Jie reklamuoja savo gaminius, tačiau tai daro kalbėdami apie geriausius augalų laistymo būdus. Tai yra efektyvus būdas reklamuoti produktus ir tuo pačiu metu auginti savo prekinio ženklo vertę.  

dalinkites_patarimais_ir_žiniomis_susijusiomis_su_jūsų_produktais

 

dalinkites_patarimais_ir_žiniomis_susijusiomis_su_jūsų_produktais_1

 

4. Įtraukite klientus į jūsų įmonės veiklą 

Socialinė rinkodara yra „sociali“ dėl priežasties. Klientų įtraukimas į mūsų įmonės gamybos ar kūrybos procesą, ar tiesiog dalijimasis vaizdais iš užkulisių, gali būti efektyvus būdas bendrauti su jais gilesniame lygmenyje. Galime pradėti nuo kažko paprasto, pavyzdžiui, paklausti jų nuomonės apie gaminio spalvą ar kitą nedidelę funkciją, kurią galbūt norime pridėti prie esamų produktų. Jūs nustebsite pamatę kokie entuziastingi tam tikri jūsų klientai gali būti. 

Įtraukite_klientus_į_jūsų_įmonės_veiklą

 

5. Praneškite apie naują produktą 

Tai gali būti vienas paveikslėlis arba kažkas įdomesnio. Pavyzdžiui: 

1 įrašas - pradėjome kurti kažką naujo ... 

2 įrašas - ką tik baigėme jį išbandyti ir nekantraujame juo su jumis pasidalinti. 

3 įrašas – naujojo produkto pristatymas. 

4 įrašas – štai keletas problemų, kurias mūsų produktas išsprendžia geriau nei kiti rinkoje esantys produktai 

Socialiniai tinklas suteikia mums laisvę išskaidyti ilgesnes istorijas į mažesnes dalis, kurios yra lengviau suprantamos ir įsimenamos. 

 

 praneškite_apie_naują_produktą

 

Kalbėkite apie savo verslą 

Žmonės perka iš įmonių, kuriomis pasitiki. Socialiniai tinklai yra puiki vieta komunikuoti apie jūsų verslą ir jo vertybes. 

Mes galime ugdyti klientų pasitikėjimą leisdami jiems pažvelgti į mūsų verslą iš arčiau. Laikui bėgant, tokia komunikacija padeda sukurti lojalius klientus. 

 

1. Papasakokite savo istoriją 

Kiekvienas verslas turi savo istoriją ir tai nebūtinai turi būti kažkas įspūdingo ar neįtikėtino. Kirpyklos tikslas pasirūpinti, jog jos klientai atrodo gerai - to ir pakanka. Kalbėdami apie mūsų verslą, mums nebūtina išgalvoti įspūdingai skambančių misijų. Tiesą sakant, klientai geriau reaguoja į sąžiningą ir žemišką bendravimą. 

Kalbėkite apie tai, kada pirmą kartą kilo mintis atidaryti kirpyklą ir kodėl. Kodėl ji atrodo taip, o ne kitaip? Ar yra kokių nors specialių plaukų priežiūros priemonių, kurias naudoja jūsų kirpėjai? Kodėl? Mums visa tai gali pasirodyti neįdomu, tačiau tai yra naujiena klientui. Galbūt neturite kirpyklos, tačiau tuos pačius klausimus galite lengvai pritaikyti daugumai verslų. 

 

papasakokite_savo_istoriją

 

2. Parodykite savo verslą iš vidaus 

Verslas yra ne kas kita, o grupė žmonių, dirbančių kartu ir siekiančių to paties tikslo. Rodydami kaip atrodo (ne)tipiška diena mūsų versle, gali padėti užmegzti stipresnius ir asmeniškesnius ryšius su klientais. 

Tai gali būti tas kartais, kai bendradarbis atsinešė į darbą savo augintinę papūgą, arba kaip COVID-19 pakeitė jūsų kasdienybę. Parodykite klientams, kad esate tikri žmonės, su kuriais jie gali bendrauti ir kuriais galima pasitikėti. 

 

parodykite_savo_verslą_iš_vidaus

 

3. Dalinkitės pasiekimais ir iniciatyvomis, kuriomis didžiuojatės 

Turėtume galvoti apie klientus kaip apie draugus, kuriems labai rūpi mūsų verslas ir kurie nori, kad jis būtų sėkmingas. 

Girdamiesi mes niekada neatrodysim gerai. Tačiau noras pasidalinti prasmingais pasiekimais su savo draugais yra visiškai normalu ir sveikintina. 

 

dalinkitės_pasiekimais_ir_iniciatyvomis_kuriomis_didžiuojatės

 

dalinkitės_pasiekimais_ir_iniciatyvomis_kuriomis_didžiuojatės_1

 

Nebijokite nesėkmių 

Kaip minėta anksčiau, labai sunku nuspėti, kuris socialinis įrašas bus sėkmingas, o kuris ne. Planuojant ir strateguojant mes galime praleisti daugybe valandų, kurios bus bereikšmės, jei mūsų sugalvotas turinys nepatiks mūsų esamai auditorijai. 

Didelės įmonės su dideliais biudžetais gali sau leisti pasamdyti profesionalus ir socialinės rinkodaros agentūras. Tačiau net profesionalios agentūros turi praeiti pradinį mokymosi periodą, kuriame testuoja įvairius dalykus ir ieško tinkamos turinio kombinacijos. 

Smulkioms įmonėms dažnai tenka šiuos  bandymus atlikti pačioms. Gera žinia tai, kad socialinė rinkodara yra labai tolerantiška ir greitai pamiršta visas nesėkmes, kurios yra neišvengiamos atliekant pradinius testus. Be to, mes visada turime galimybę ištrinti nepasisekusius įrašus