Kada geriau nenaudoti nuolaidų

Nuolaidos yra veiksmingas būdas padidinti pardavimus, išparduoti perteklines atsargas ir pasiekti platesnę ir labiau kainai jautrią auditoriją. Tačiau, kaip minėjome ankstesniame mūsų įraše, per dažnai naudojamos nuolaidos, ilgainiui, gali neigiamai paveikti mūsų verslą ir parduodamus produktus. 

Dažnai taikydami nuolaidas mes „išmokome“ savo klientus nepirkti mūsų produktus pilna kaina ir kad jie turėtų pirkti tik tada, kada vyksta išpardavimas. Per dažnai naudojamos nuolaidos gali sukurti svyruojančius metinius pardavimus ir nepataisomai sumažinti bendrąją pelno maržą.  Tačiau mes neturėtume dėl to kaltinti nuolaidų. Verčiau, turime išmokti geriau jomis naudotis. 

 

Nuolaidos naudojamos norint užmaskuoti didesnes problemas 

Užuot naudoję nuolaidas kaip strateginę priemonę, dauguma įmonių naudoja jas kaip lengvą ir greitą būdą padidinti pardavimus.  

Toks nuolaidų naudojimas primena vaistų nuo skausmo vartojimą. Naudodami nuolaidas mes galime laikinai numalšinti skausmą (sumažėję pardavimai), tačiau jos neišspręs mūsų tikrosios problemos. Be to, kaip ir per dažnai vartojami vaistai, nuolaidos laikui bėgant praranda savo poveikį, todėl norėdami gauti tą patį rezultatą turime padidinti nuolaidų dydį ir jų dažnumą. Tai užburtas ratas, kuris gali nepataisomai pakenkti verslui ir jo pelno maržai.  

Norėdami to išvengti, turėtume įsitikinti, jog naudodami nuolaidas mes nebandome užmaskuoti vienos iš šių problemų:  

 

Prastas inventoriaus/atsargų valdymas 

Tai ko gero dažniausiai pasitaikanti problema, kurią yra bandoma suvaldyti dažnai taikant nuolaidas. Prognozuoti ateities pardavimus yra labai sudėtinga ir net tokios didelės įmonės kaip „H&M“ susiduria su sunkumais ir dėl to kasmet praranda daugybę pinigų. Ši problema neturi lengvo ar puikaus sprendimo. Visgi, yra būdų kaip mes galime ją suvaldyti: 

 

1. Tiekimo grandinės tobulinimas 

Perteklinės atsargos dažnai atsiranda dėl standžių tiekimo grandinių, kurios turi ilgus pristatymo laikus ir didelius užsakymų kiekius. Užuot pastoviai taikydami nuolaidas neparduotiems produktams, turėtume ieškoti būdų, kaip padaryti mūsų tiekimo grandinę greitesnę, lankstesnę ir labiau pritaikyta dažnesniems ir mažesniems užsakymams. Nuspėti ateinančios savaitės paklausą yra daug paprasčiau nei visų ateinančių metų. 

 

2. Pardavimų prognozavimas naudojant „Excel“ 

Paklausos prognozavimas nėra tikslus mokslas, tačiau, taikant tinkamą metodiką, tai gali ženkliai pagerinti mūsų atsargų valdymą. Norėdami sužinoti daugiau apie pardavimų prognozavimą, skaitykite „Pardavimo prognozavimas naudojant Excel“. 

 

Nepaklausūs produktai 

Kita problema, kurią įmonės dažnai bando išspręsti su nuolaidomis, yra maža produkto paklausa. Nuolaida gali sukurti laikiną susidomėjimą, tačiau ji negali paversti seną ir nekonkurencingą produktą, nauju. Žinoma, daugybė produktų išgyvena sezoniškumą, tačiau prieš taikant nuolaidas, vertėtų atlikti rinkos analizę ir išsiaiškinti paklausos sumažėjimo priežastį. 

Jei tai trumpalaikis nuosmukis, gali būti pelningiau tiesiog parduoti mažiau produktų už didesnę kainą. 

Jei tai ilgalaikė tendencija, gali būti protinga pagalvoti apie atnaujintos versijos ar visiškai naujo produkto išleidimą. Kai nuspręsime dėl ilgalaikio problemos sprendimo, galėsime pradėti galvoti apie trumpalaikį sprendimą, pavyzdžiui, nuolaidų taikymą norint išparduoti senuosius produktus. 

 

Kūrybingumo stoka 

Nuolaidos puikiai patraukia žmonių dėmesį ir reikalauja labai mažai kūrybiškumo ir laiko. Dėl šios priežasties kai kurios įmonės nuolaidas naudoja kaip pagrindinę, o kai kuriais atvejais ir vienintelę rinkodaros žinutę. Nors ši taktika gali veikti greitai parduodamoms bendro vartojimo prekėms, tokioms kaip maistas, kitų tipų įmonėms vertėtų rasti kūrybiškesnius sprendimus.  

Reikia šiek tiek įkvėpimo? Skaitykite mūsų „Socialinių tinkle rinkodara mažoms įmonėms. 8 patarimai ir pavyzdžiai“.