Atnaujinta 2018-06-07
Sukurta 2022-05-20

Septynių kartų taisyklė ir pagrindinis smulkaus verslo sėkmės veiksnys

Jei užsiimate smulkiuoju verslu, gali būti, kad esate girdėję apie rinkodaros srityje taikomą septynių kartų taisyklę.

Remiantis šia taisykle, prieš tapdamas jūsų klientu, potencialus klientas turi pamatyti arba išgirsti informaciją apie jūsų įmonę ar produktą bent septynis kartus. 

Pagal šią teoriją:

• 2 % pardavimų yra atliekami 1-ojo kontakto metu

• 3 % pardavimų yra atliekami 2-ojo kontakto metu

• 5 % pardavimų yra atliekami 3-iojo kontakto metu

• 10 % pardavimų yra atliekami 4-ojo kontakto metu

• 80 % pardavimų yra atliekami 5–12-ojo kontakto metu

Pavyzdžiui, tarkime, kad išgirdote produkto reklamą per radiją, vėliau pamatėte reklamą per televiziją. Praėjus keletui dienų, perskaitėte produkto apžvalgą internete, tada pamatėte produkto reklaminį stendą, o po dviejų savaičių apie produktą Jums papasakojo draugas. Apie produktą per pietų pertrauką kalbėjo bendradarbis ir, galiausiai, nugirdote pokalbį apie produktą važiuodami traukiniu. Taigi su informacija apie šį produktą susidūrėte septynis kartus.

Kiek reklamų matėte šiandien? 

Išpopuliarėjus socialinės žiniasklaidos priemonėms (pavyzdžiui, „Facebook“, „Spotify“, „Instagram“), susiduriame su vis didesniu reklamos kiekiu. 

Remiantis vartotojų tyrimų bendrovės „Yankelovich“ duomenimis, aštuntajame dešimtmetyje žmogus per dieną pamatydavo ar išgirsdavo apie 500 reklamų. Šiandien šis skaičius išaugo iki 5000.

Ar dėl to prekes ir paslaugas parduoti tapo lengviau?

Reklamuojamės visur, tačiau niekas mūsų nebemato 

Šiandien, naudojant įvairias stebėjimo ir sekimo programas, vartotojams įmonės reklamos gali būti pateikiamos 24 valandas per dieną, 7 dienas per savaitę, tačiau ar jie šias reklamas iš tikrųjų mato? 

Apsižvalgę, reklamų išvysime visur – pradedant nuo produktų reklamų kino filmuose, baigiant reklama ant oro uostų saugumo patikros padėklų – esame apsupti reklamos tiesiogine šio žodžio prasme. 

Dėl tokio intensyvaus ir didelio reklaminės medžiagos srauto tapome atsparesni reklamai. Remiantis 2015 m. straipsniu žurnale „Forbes“, tyrimai parodė, kad tūkstantmečio kartos (angl. millennials) atstovai į reklamas nebereaguoja. 

Vis dėlto tai nereiškia, kad vartojimo mastas sumažėjo – tiesiog pasikeitė pirkimo būdai.

Patikimi šaltiniai 

Šiandien stebėjimo ir sekimo programos leidžia įkelti reklamas į potencialių klientų naršykles. Reklamas galima skelbti šoninėje ekrano juostoje, ekrano viršuje rodomose reklaminėse juostose ir bet kurioje kitoje vietoje, kad tik klientas jas pamatytų. 

Vis dėlto svarbu paminėti vieną svarbų aspektą – šaltiniai turi būti teisėti, geros reputacijos ir patikimi. Užversdami klientus elektroninio pašto šiukšlėmis, neįgysite jų pasitikėjimo ir nepaskatinsite pirkti.

Tiek pardavimas, tiek klientų lojalumas yra grindžiami pasitikėjimu ir gera reputacija, taigi informacija apie produktą arba paslaugą potencialiems klientams turi būti pateikiama bent septynis kartus, įskaitant informaciją iš patikimų šaltinių, pavyzdžiui, šeimos narių, kolegų ar draugų. 

Grįžkime prie tūkstantmečio kartos atstovų – jiems komunikacija ir pasitikėjimas yra daug svarbesni nei reklamos veiksmingumas. Tūkstantmečio kartos atstovai priima sprendimus remdamiesi rekomendacijomis ir informacija, sužinota kalbantis su draugais ar socialiniuose tinkluose.

Pagrindinis sėkmės veiksnys 

Nors septynių kartų taisyklė yra gera strategija, pagrindinis sėkmės veiksnys yra pasitikėjimas. 

Jei manote, kad Jūsų auditorija apima visus žmones, galiausiai nepasieksite nė vieno. Vienintelė tinkama strategija – išsiaiškinti tikslinę auditoriją ir įgyti jos pasitikėjimą, pateikiant aiškią bei nuoseklią informaciją. 

Remiantis anksčiau minėtu žurnalo „Forbes“ straipsniu, Jūsų tikslas yra suburti Jumis pasitikinčių Jūsų produktų vartotojų bendruomenę. Kalbėkite su tūkstantmečio kartos atstovais, o ne jiems.

Galite neabejoti, kad jie aptarinės Jūsų įmonę su savo draugais ir pažįstamais. Taigi, jei Jūsų įmonė paliks jiems teigiamą įspūdį, užsitarnausite gerą reputaciją ir įgysite klientų lojalumą.

Nesvarbu, kokiai kartai priklausome, šiandien, kai esame nuolat apsupti reklamos, vertindami prekės ženklus ir rinkdamiesi produktus ar paslaugas, informacijos visada ieškosime patikimuose šaltiniuose.

Dar daugiau puikių istorijų ir patarimų – skaitykite mūsų bloge!

Sužinokite kaip CapitalBox gali palengvinti jūsų gyvenimą. Sužinokite daugiau!