Atnaujinta 2020-05-26
Sukurta 2020-06-03

Kodėl neturėtumėte atsisakyti rinkodaros pasaulinės krizės metu?

Didžioji depresija, 2008 m. finansinė krizė ir COVID-19 protrūkis - tais pasaulinės ekonominės nelaimės laikais verslas buvo ir yra priverstas priimti sunkius sprendimus. Išlaidų mažinimas dažnai tampa pirmasis ir pargrindinis būdas kaip išlikti pelningiems ir “pragyventi” sunkius laikus. Tai ypač liečia mažas ir vidutines įmones, kurios neturi didelių kapitalo atsargomų. Iš tiesų, gali reikėti iš naujo įvertinti savo verslą ir atsisakyti išlaidų, kurios šiuo metu nėra būtinos. Daugeliui verslo savininkų viena iš tų išlaidų yra rinkodara. Sprendimas logiškas - kuo mažiau žmonių perka, tuo mažiau turėtume išleisti ant reklamos ir kitų rinkodarinių projektų. Tačiau istorija rodo, kad kartais tai gali sukurti daugiau problemų nei jų išspręsti. 

Remiantis Roberts (2003) ir Hiller (1999) atliktais tyrimais, nuosmukio metu įmonės turėtų agresyviai investuoti į rinkodarą. Jie nustatė, kad verslai, kurie ir toliau investavo į rinkodarą ir netgi padidino savo išlaidas (protingai!), nuosmukio metu jų pelnas nesumažėjo. Tiesą sakant, tos įmonės atsigavo daug greičiau, lyginant su tomis, kurios sumažino savo sąnaudas. 

Panašiai savo darbe „Paverčiant nesekmę į pranašumą“, Srinivasan ir kt. (2005) paaiškina, kaip įmonėms, kurios ir toliau investuoja į rinkodarą ekonominio nuosmukio metu, ne tik geriau sekasi po nuosmukio, bet ir jo metu. 

Yra daug panašių sėkmės istorijų, parodančių, kaip rinkodara gali padėti išnaudoti blogą situaciją. Bet jūs, kaip smulkaus verslo savininkas, tikriausiai klausiate savęs - ar tai taikytina man? Tikrai taip. Tiesą sakant, mažos įmonės, lyginant su didžiosiomis, gali turėti netgi didesnį pranašumą. 

Puiki galimybė mažam ir vidutiniam verslui 

Mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios neturi didelių rinkodaros biudžetų, naujų klientų pritraukimas visada buvo nelengva užduotis. Ekonominio klestėjimo laikais yra daugybė kompanijų, konkuruojančių dėl žmonių dėmesio. Būti pastebėtiems konkurencinių pasiūlymų jūroje gali būti išties sudėtinga ir brangu. Tačiau, kai daugelis įmonių, ypač didžiosios, ekonominio nuosmukio metu siekia sumažinti savo rinkodaros išlaidas, mažesnės įmonės turi unikalią galimybę būti pastebėtos už mažesnę kainą nei įprastai. 

 

Būti mažu - privalumas 

Be mažesnės konkurencijos, mažosios įmonės taip pat turi tai, ko didesnės įmonės neturi - greitį ir lankstumą. Ekonominio nuosmukio metu vartotojų elgesys, pomėgiai ir prioritetai šiek tiek pakinta. Vartotojai gali pirkti mažiau, tačiau tai nereiškia, kad jie išleidžia mažiau. Prioritizuojami būtini produktai ir paslaugos. Kaip ir verslas, vartotojai iš naujo įvertina savo įpročius ir išbraukia daugybę dalykų, kurie, jų manymu, nebūtini. Verslas turi būti pasirengęs prisitaikyti prie šių pokyčių, jei nenori būti priskirti „nebūtini“ kategorijai. Šie pokyčiai gali būti paprasti, pavyzdžiui, kitokia komunikacija, bet taip pat gali būti ir sudėtingesni – produktų atnaujinimas/keitimas. Sudėtingos hierarchinės struktūros didelėse įmonėse neleidžia joms greitai prisitaikyti prie šių pirkimo elgsenos pokyčių. Tuo tartpu, mažos ir vidutinės įmonės gali greitai priimti sprendimus, padėsiančius įveikti šiuos iššūkius. 

 

Ekonomikai atsigaunant - paruoškite savo verslą sėkmei 

Kai kuriems verslo modeliams ir pramonės šakoms sunkiau prisitaikyti nei kitoms. Tačiau kad ir kaip sunku tai atrodytu, visos įmonės gali įtakoti savo poziciją. Kuo greičiau perimant iniciatyvą, įmonės gali ne tik padėti apsaugoti savo esamą padėtį, bet ir įgyti konkurencinį pranašumą atsigavus ekonomikai. Vartotojai gali apriboti savo išlaidas, tačiau jie neriboja įsisavintos informacijos kiekio. Todėl verslui, kuris ir toliau vykdo komunikaciją ekonominio nuosmukio metu, yra geresnėje pozicijoje greitai atsigauti, kai ekonomika neišvengiamai atsigaus ir padidės vartotojų išlaidos. 

 

Nelaukite 

Verslininkai dažnai mano, kad jie turi „išlaukti“ recesiją – sustabdant komunikaciją/reklamą ir atsisakant visų kitų išlaidų. Tačiau ekonomikai atsigaunant, grįžimas į prieš-krizinį pardavimų lygi gali būti sudėtingesnis nei daug kas mano. Vietoj to, mažos ir vidutinės įmonės turėtų pasinaudoti šia galimybe, kai žmonių dėmesys gali kainuoti mažiau ir būti lengviau pasiekiamas. Recesijos ateina ir praeina, ir kaip visada, sėkmingas verslas bus tas, kuris sugebės prisitaikyti.