Atnaujinta 2018-08-23
Sukurta 2020-02-10

Kaip pritraukti talentingų darbuotojų

2013 metais Jungtinėse Valstijose įsikūrusi pasaulinė vadybos konsultacijų kompanija „Gallup“ 142 šalyse atliko tyrimą ir išsiaiškino, kad vos 13 proc. darbuotojų visame pasaulyje jaučiasi susidomėję savo darbu.

63 proc. respondentų atsakė, kad darbas jiems neįdomus, o dar 24 proc. – kad visai neįdomus. Darbu nesidomintiems darbuotojams trūksta motyvacijos, taigi mažiau tikėtina, kad jie stengsis siekti kompanijos tikslų. O atsakiusieji, kad visai nesidomi savo darbine veikla, darbo vietoje yra nelaimingi ir neproduktyvūs, tikėtina, kad neigiamas emocijas jie perduoda ir savo kolegoms. Tuomet gali kristi viso kolektyvo pasitenkinimas ir produktyvumas.

Nerimą kelia ir kitas „Gallup“ atliktas tyrimas, kurio metu nustatyta, kad 71 proc. Y kartos atstovų nesidomi arba visiškai nesidomi savo darbu. Net 60 proc. jaunimo teigė esantys atviri naujiems darbo pasiūlymams.

Turėdami omenyje, kad iki 2020 metų Y kartos atstovai sudarys 40 proc. visos darbo jėgos, patariame, kaip smulkiam ir vidutiniam verslui pritraukti talentingų darbuotojų ir juos išlaikyti.

Ko nori Y kartos atstovai

Tos dienos, kai kompanijoms tiesiog pakako darbo skelbimuose išvardyti įmonės privalumus ir socialines garantijas, jau praėjo.

Y kartos atstovams reikia daugiau. Jaunimas ieško prasmės ir tikslo, todėl vien kompanijos siūlomi privalumai jų dėmesio nepatrauks.

Daugumos įmonių nukreipi visą dėmesį į klientus, tačiau jūsų prekės ženklas turi perteikti ir kompanijos rūpestį darbuotojais bei jų palaikymą. Potencialiems darbuotojams nupasakokite, kaip atrodo darbas jūsų įmonėje.

Neapsiribokite vien darbinių užduočių įvardijimu, bet pasistenkite sužadinti darbo ieškančių jaunuolių teigiamus jausmus. Už kompanijos siūlomas privilegijas jiems žymiai įdomiau, kaip joje vyksta darbas, kaip joje vertinami darbuotojai ir kas juos motyvuoja.

Visomis prasmėmis naudingiau į įmonę pritraukti tuos žmones, kurių vertybės ir tikslai derėtų su kompanijos misija. Tuomet darbuotojai jausis ne tik susiję su jūsų prekės ženklu, bet ir labiau įsitrauks į darbą, be to, bus lengviau juos išlaikyti.

Jūsų kompanijos tikslas yra raktas į talentingų darbuotojų pritraukimą

 Tyrimai rodo, kad Y kartos atstovus labiau motyvuoja ne pinigai, o socialumo ir prasmingumo jausmas. 2016 metų kompanijos „Deloitte“ apklausti šeši iš dešimties Y kartos atstovų teigė, kad prasmingumo jausmas yra viena iš priežasčių, kodėl jie pasirinko dirbti tam tikroje kompanijoje.

2016 m. gegužės mėnesio „Gallup“ straipsnyje rašoma, kad 21 proc. Y kartos atstovų per pastaruosius metus pakeitė darbovietes ir tik 50 proc. ateinančiais metais ketina likti esamoje darbo vietoje.

Tačiau tyrimai taip pat atskleidė, kad 71 proc. Y kartos atstovų planuoja kompanijoje dirbti dar mažiausiai metus, nes žino, kokiomis vertybėmis jų darbovietė vadovaujasi ir kuo ji skiriasi nuo kitų įmonių.

Galiausiai, kaip nurodoma 2015 m. gruodžio mėnesio „Forbes“ straipsnyje, jaunuoliai nenori tiesiog dirbti, jie trokšta, kad darbas atitiktų jų gyvenimo būdą. Y kartos atstovai nori žinoti, kokį poveikį kompanijos veikla daro pasauliui, kokiomis vertybėmis remiasi ir ar jos socialinė atsakomybė atitinka jų pačių įsitikinimus.

Kuo jūsų įmonė išskirtinė?

Kokia yra jūsų įmonė? Kuo skiriatės nuo konkurentų?

Kokia jūsų misija ir ar aiškiai ją pristatote savo tinklalapio ar paskyros socialiniuose tinkluose lankytojams?

Prieš kreipdamiesi dėl darbo Y kartos atstovai kruopščiai įvertina potencialius darbdavius. Skaito atsiliepimus internete ir domisi draugų bei šeimos narių nuomonėmis. Galbūt galite paprašyti, kad pardavėjai, prekiaujantys jūsų kompanijos produkcija, klientai ir tiekėjai internete galėtų pateikti atsiliepimų apie įmonę.

Atsakykite sau, kokios yra jūsų kompanijos vertybės, kokie kandidatai labiausiai praturtintų jūsų įmonę ir kaip galėtumėte juos pritraukti.

Dar daugiau puikių istorijų ir patarimų – skaitykite mūsų bloge!

Sužinokite kaip CapitalBox gali palengvinti jūsų gyvenimą. Sužinokite daugiau!