Atnaujinta 2019-10-28
Sukurta 2019-10-28

Ar jūsų įmonės kultūra kliudo jums pritraukti ir išlaikyti aukštos kvalifikacijos darbuotojus?

Įmonės kultūra - ar vertėtų mažoms ir vidutinėms įmonėms kreipti į tai dėmesį?

Įmonės kultūra yra gana populiari ir skambi tema didelėse kompanijose. Tačiau mažesnėse įmonėse ši tema retai kada susilaukia vadovų dėmesio.  Atsižvelgiant į tai, kad mažų ir vidutinių įmonių savininkams dažnai tenka atlikti ne tik vadovo, bet ir darbuotojo vaidmenį, laiko stoka dažnai priverčia teikti pirmenybę sritims, kurios generuoja pajamas čia ir dabar.

Dėl šios priežasties tokios sritys, kaip įmonės kultūros puoselėjimas, dažnai lieka kaip skambi frazė, kuri neturi nieko bendro su smulkiu ir vidutiniu verslu. Tačiau ar tai tiesa? Ar įmonės kultūros puoselėjimas tikrai nenaudingas smulkioms ir vidutinėms įmonėms?


Neseniai atliktas „Great Place to Work“ tyrimas, kuriame dalyvavo 3,4 milijonai darbuotojų iš 90 šalių, teigia ką kitką. Jie nustatė, kad darbuotojai, vertinantys savo įmonę kaip puikią darbo vietą, yra linkę:

  • Ilgiau išlikti toje pačioje įmonėje (Išlaikymas - 86%)
  • Dirbti efektyviau (Produktyvumas - 88%)
  • Bendradarbiauti su kolegomis (Bendradarbiavimas - 86%)

Mažos ir vidutinės įmonės, kurios privalo išlikti efektyviomis ir negali sau leisti ilgų ir brangiai kainuojančių įdarbinimo procesų ar didelės darbuotojų kaitos, turi atkreipti dėmesį ne tik į tai, kaip pasamdyti tinkamą darbuotoją, bet ir į tai, kas motyvuos jį likti.

Jūsų pranašumas prieš dideles kompanijas

Kalbant apie kvalifikuotų darbuotojų samdymą ir išlaikymą, didžiausia konkurencija ateina iš didelių tarptautinių kompanijų, turinčių didesnius biudžetus ir geidžiamą prekės ženklą. Tačiau didelės korporacijos yra lėtos ir nelanksčios kalbant apie jų struktūrą ir kultūrą. Būtent čia smulkusis ir vidutinis verslas turi konkurencinį pranašumą, kurį galima panaudoti kvalifikuotos darbo jėgos rinkoje.


Pasak „Great Place to Work“ atlikto tyrimo, geidžiamiausios darbo vietos yra laikomos tos, kuriose darbuotojai gali:

  • Pasitikėti žmonėmis, kuriems jie dirba
  • Didžiuotis tuo, ką daro
  • Dirbti draugiškame kolektyve

Tai puiki žinia mažoms ir vidutinės įmonės, kuriose hierarchinė struktūra yra plokštesnė, bendravimas yra paprastesnis, o darbuotojams suteikiama daugiau atsakomybės. Jūsų įmonė automatiškai turi pranašumą lyginant su didelėmis kompanijomis ir su trupučiu pastangų, jūs galite paversti savo įmonę vieta kurioje darbuotojai ne tik norėtų pasilikti, bet ir rekomenduotų jus kaip puikų darbdavį kitiems.

 

Kaip tapti geidžiamu darbdaviu?

Darbuotojai, kurie ateina į darbą tik dėl pinigų, retai būna tie žmonės, kuriais norite užpildyti savo įmonę. Žinoma, darbo atlygis yra svarbus visiems darbuotojams, tačiau pasitikėjimo, pasididžiavimo ir bendradarbiavimo kultūra yra tai, kas pritrauks ir išlaikys išties talentingus ir motyvuotus darbuotojus.

Kai kuriose įmonėse tokia kultūra susikuria savaime - kitoms reikia šiek tiek prie to padirbėti. Žemiau apžvelgsime tris pagrindinius teigiamos kultūros komponentus ir kaip juos panaudoti norint tapti geidžiamu darbdaviu.

 

Kaip ugdyti pasitikėjimo kultūrą?


Štai ką, pasak ekspertų iš „Center for Leadership Studies”, reikia daryti norint sukurti pasitikėjimo kultūrą savo įmonėje:


1. Palaikykite savo darbuotojus ir išklausykite jų

Vadovai, kurie aktyviai klausosi savo darbuotojų ir atsižvelgia į jų idėjas, padeda darbuotojams jaustis išgirstiems ir vertinamiems. Darbuotojai gerbia vadovus, kurie palaiko jų asmeninį tobulėjimą ir padeda jiems augti kaip savo srities profesionalams.

2. Siekite skaidrumo

Vadovai turėtų stengtis būti kiek įmanoma atviresniais, ypač organizacinių pokyčių metu. Darbuotojai nori žinoti ir suprasti, kas vyksta jų įmonėje ir kaip tam tikri pokyčiai paveiks juos. Pranešdami blogas naujienas, vadovai turi tai daryti be užuolankų. Būdami autentiški, jūs ne tik įgausite darbuotojų pasitikėjimą, bet ir jų pagarbą.

3. Laikykitės savo pažadų

Vadovai turėtų įvykdyti tai kas buvo prižadėta. Niekas taip negriauna pasitikėjimo jumis kaip neištesėti pažadai o galiausiai darbuotojai vis tiek pastebės, jei pažadėti pokyčiai neįvyko.

4. Būkite nuoseklūs

Vadovai turi rodyti pastovumą savo žodžiuose ir veiksmuose. Vadovas sąmoningai turėtų traktuoti visus darbuotojus kaip lygius. Kai tam tikriems darbuotojams suteikiamas didesnis dėmesys ar geresnės sąlygos, tai gali sukelti bendradarbių susipriešinimą, kuris išvirs į nepasitenkinimą įmonės valdžia.

Pasitikėjimą galima užsitarnauti. Vadovai, kuriais pasitiki jų darbuotojai, turi daug didesnę galimybę įgyvendinti pokyčius, turinčius didelę įtaką įmonės rezultatams.

Dabar pažvelkite į savo įmonę ir pagalvokite, ar yra tam tikrų vietų, kuriuose galite sustiprinti savo darbuotojų pasitikėjimą jumis ir jūsų įmone?

 

Kaip padėti darbuotojams didžiuotis tuo ką daro?


Darbuotojai, kuriems patinka tai, ką jie daro ir kur dirba, yra motyvuoti padaryti viską, kas įmanoma, kad darbas būtų atliktas ir padarytas teisingai. Įkvėpti tokį požiūri turėtų būti kiekvieno darbdavio tikslas.


1. Įsitikinkite, kad darbuotojas žino ko iš jo tikitės


Įsitikinkite, kad darbuotojai žino ko jūs tikitės iš jo atliktų užduočių, užimamų pareigų ir jam suteiktos atsakomybės. Tiksliai neapibrėžus šių sričių, darbuotojas gali pasimesti kas daro ką ir kodėl.


Geri vadovai įsitikina, kad jų darbuotojai žino ne tik savo, bet ir visų kitų įmonės darbuotojų pareigas ir atsakomybes.


2. Parodykite dėkingumą

Žinojimas, jog jūs vertinate savo darbuotojus, kelia  jų moralinį pasitenkinimą ir darbo efektyvumą. Geriausia tai, jog tai nereikalauja didelio biudžeto. Maža, bet asmeninė dovana gali pasiekti nuostabių rezultatų. Tačiau jeigu labai taupote arba nežinote, nuo ko pradėti, peržiūrėkite šias nebrangias idėjas:

  • Dovanų kortelė mėgstamiausioje parduotuvėje
  • Bilietai į kiną
  • Finansuokite profesinio tobulėjimo kursus

 

Kaip sukurti draugišką kolektyvą?


Darbuotojai, kurie puikiai sutaria tarpusavyje, padidins jūsų įmonės produktyvumą. Tačiau atminkite, kad gerų darbo santykių paslaptis nėra tik linksmi renginiai ar vakarėliai. Štai keletas kitų būdų, kaip galite skatinti gerus santykius tarp jūsų darbuotojų:

1. Grupiniai projektai ir užduotys

Skatinkite savo darbuotojus drauge kurti ir įgyvendinti projektus. Komandinis darbas reiškia dirbti ties vienu tikslu padedant vienas kitam, o tai yra sėkmingos įmonės receptas.

2. Raskite laiko neformaliam bendravimui

Organizuokite neformalius komandinius susibūrimus, kurie skatintų žmones dalytis istorijomis apie save. Tai gali būti labai paprasta, pavyzdžiui, nusivesti darbuotojus papietauti, ar drauge žiūrėti tiesioginę sporto transliaciją.

 

Tai gali būti gera proga mėgautis laiku, kuris nėra susijęs su darbu, ir susipažinti vieni su kitais neformalioje aplinkoje.

Net jei nesiūlote savo darbuotojams žaidimo konsolių ar sporto klubo abonementų, jūs vis tiek galite varžytis dėl geidžiamiausio darbdavio pozicijos. Prisiminkite, motyvuotiems ir gabiems darbuotojams darbas yra įdomus tiek pat kiek ir jums. Todėl pozityvi darbo aplinka, kuri kupina pasitikėjimo, pasididžiavimo ir draugiškumo, jiems yra daug svarbiau, nei bet kokie aukščiau išvardinti privalumai. 

Tačiau jei visgi norite pasiūlyti savo darbuotojams papildomų „priedų", bet nesate numatę tam biudžeto, mūsų verslo paskola gali jums pagelbėti. Galite kreiptis dėl papildomo kapitalo internete ir netrukus gausite atsakymą.

Atminkite, kad laimingi darbuotojai gali tapti puikiais verslo ambasadoriais!