Kaip COVID-19 pandemija keičia pirkimo įpročius

2020-11-17
pirkimo_įpročius

Artėjant Juodajam Penktadieniui (Black Friday), atėjo laikas pasidomėti, kaip COVID-19 pakeitė klientų apsipirkimo elgseną. Lengviausiai pastebimas pokytis yra tas, kad vartotojai pradėjo dažniau pirkti internetu. Reiškia, kad įmonės turi pradėti siūlyti klientams būdą kaip apsipirkti internetu, mažmenininkai gali pagerinti bekontaktį prekių atsiėmimą, o logistikos įmonės - pasirengti didesnėms pristatymo apimtims. 

 

Kaip pasikeitė pirkėjų įpročiai? 

Tai, kad apsipirkimo įpročiai pasikeitė, neturėtų stebinti. Vien pažvelgę ​​į savo įpročius, galite pastebėti tam tikrų pokyčių. Labai svarbu įsitikinti, kad jūsų verslas neatsilieka ir bando prisitaikyti prie šių naujų klientų įpročių. Tai bus labai svarbu daugumai mažų ir vidutinių įmonių per likusius 2020 metus. Gera naujiena ta, kad nors ir kai kurie dalykai keičiasi, kiti išlieka tie patys – žmonės toliau perka. Būtent šia tema, šių metų pradžioje McKinsey konsultavimo agentūra pasidalino įžvalgų kupina ataskaita. Pasak jų, vartotojų elgsena po truputi normalizuojasi ir žmonės visame pasaulyje mokosi gyventi pagal naujas COVID-19 taisykles. Apačioje pateikiame trumpą šios ataskaitos apžvalgą. 

 

5 labiausiai pastebimi pokyčiai: 

  • Dėmesys sąmoningam išlaidavimui 
  • Padidėjęs apetitas pirkti internetu 
  • Sumažėjęs vartotojų lojalumas 
  • Sveikata ir „rūpestingumo“ ekonomika 
  • Namisėdų ekonomika 

 

Sąmoningas išlaidavimas - perėjimas prie vertybių ir būtiniausių dalykų 

Kadangi daugelis žmonių tikisi, kad artimiausiu metu COVID-19 paveiks ne tik jų kasdienybę, bet ir finansus, vartotojai atidžiau stebi savo išlaidas ir pereina prie pigesnių produktų. Išlaidų mažinti neketina būtiniausiems dalykams (maisto prekės, namų apyvokos prekės ir tt.), tačiau nusiteikia daugiau taupyti su nebūtinais pirkiniais. 

 

Padidėjęs apetitas pirkti internetu 

Pandemijos metu, daugumos produktų kategorijų paklausa išaugo daugiau nei 10 procentų. Daugelis vartotojų sako, kad net ir pasibaigus karantinui ir apribojimams, planuoja ir toliau pirkti internetu. 

Be elektroninės prekybos, kitos skaitmeninės ir bekontaktės paslaugos, tokios kaip paštomatai, prekių atsiėmimo punktus, pristatymą ir pervežimo paslaugas, taip pat pastebi daug didesnę paklausą nei anksčiau. Nors ši padidėjusi paklausa yra pandemijos padarinys, prognozuojama, jog jų paklausa nesumažės net pasibaigus pandemijai. 

 

Sumažėjęs vartotojų lojalumas  

COVID-19 yra didelis iššūkis tam tikriems produktams ir įmonėms ir jų tiekimo grandinėse. Vartotojams nepavykus rasti savo mėgstamų produktų, jie perėjo pas konkurentus. Pandemijos metu, daugybė vartotojų išbandė naują prekės ženklą arba apsipirkinėjo naujoje vietoje. Vertė, prieinamumas, kokybė ir ekologiški produktai buvo pagrindinės priežastys kodėl vartotojai išmėgino kitą prekinį ženklą. 

 

Sveikata ir „rūpestingumo“ ekonomika 

Vartotojai pradėjo skirti daugiau dėmesio į tai kaip įmonės „tvarkosi“ su pandemija ir į jų taikomas saugumo priemones, tokias kaip apsauginiai barjerai ir tinkamas patalpų dezinfekavimas. Pandemijos metu, žmonės yra linkę pirkti iš įmonių, kuriuose įdiegtos prevencinės priemonės ir kurios rūpinasi savo darbuotojais. 

Šiuo laikotarpiu, vartotojai skiria didelį dėmesį į tai, kaip įmonės prisideda prie bendruomenės ir padeda jai. Veiksmai, kurių įmonė ėmėsi šios pandemijos metu, greičiausiai išliks vartotojų atmintyje dar ilgą laiką. 

 

Namisėdų ekonomika  

Daugumoje šalių, žmonės dar nesijaučia saugūs ir vengia leisti laiką viešuose vietuose. Daugiau nei trims ketvirtadaliams vartotojų, kurie pakeitė savo kasdieninę rutiną šios pandemijos metu, net sušvelninti vyriausybės apribojimai nėra pakankama paskata sugrįžti į savo buvusį ritmą.  

Visgi, vartotojai planuoja sugrįžti į savo įprasta rutiną, o apsipirkimas parduotuvėse yra to sąrašo viršuje. Kita vertus, dideli renginiai ir kelionės lėktuvu, yra to sąrašo gale. 

 

Žinant, kaip pasikeitė klientų apsipirkimo įpročiai, metas pažvelgti į savo verslą ir į tai ar jis juos tenkina. Galbūt metas pakeisti komunikaciją, prekybos kanalus ar tam tikrus produktus? 

Žinote ką daryti, tačiau jūsų įmonei reikia papildomo kapitalo? Mūsų lankstus verslo paskolos nuo 2 000 iki 50 000 EUR padės pasiekti visus užsibrėžtus verslo planus. Užpildykite trumpą internetinę paraišką ir mes pateiksime pasiūlymą per vieną dieną – be jokių įsipareigojimų.