Atnaujinta 2020-06-25
Sukurta 2022-05-20

Ką vertėtų žinoti po karantino vėl duris atveriantiems verslams?

Smulkiojo verslo savininkai noriai atveria savo įmonės duris, tačiau tai daro atsargiai. Šiame straipsnyje rasite keletą patarimų, padėsiančių tinkamai ir sklandžiai grįžti atgal į darbą.  

Atminkite - visada turėtumėte laikytis vyriausybės nustatytų saugumo ir higienos reikalavimų. 

Pasirūpinkite savo darbuotojais ir suteikite jiems saugią darbo aplinką 

Prieš atveriant įmonės duris, pagalvokite kaip COVID-19 pandemija galėjo pakeisti jūsų verslo kasdienybę. Norint pasirūpinti savo darbuotojų saugumu ir sveikata, jums gali tekti įdiegti tam tikras saugumo priemones. Apart rekomenduojamų apsaugos priemonių, jums būtina sukurti tokią darbo aplinką, kuri sukurtų saugumo jausmą į darbą vis dar nesiryžtantiems grįžti darbuotojams.   

Turėsite pasirūpinti gan dažnu darbo vietų valymu ir teikti ypač didelį dėmesį dažno kontakto zonoms: poilsio kambariai, kasos, vonios kambariai ir durys. Būtinai perskaitykite vyriausybės rekomendacijas dėl viešųjų erdvių valymo ir dezinfekavimo. 

Be reguliaraus valymo, taip pat turėtumėte įsitikinti, kad darbuotojai turės prieigą prie visų reikiamų apsaugos priemonių. Karantino metu buvo sudėtinga gauti reikiamą kiekį chirurginių kaukių, tačiau šiuo metu jums neturėtų kilti tokių problemų. Apart chirurginių kaukių, daugybė įmonių pradėjo gaminti ir medžiagines veido kaukes, kuriu įsigijimas gali šiek tiek padėti vietinei ekonomikai. 

Prieš COVID-19 pandemiją, maži susirgimai nesustabdydavo žmonių nuo ėjimo į darbą. Tačiau jums būtina pasirūpinti, jog net ir mažais negalavimais skundžiantys darbuotojai turėtų, jei tai įmanoma, dirbti nuotoliniu būdu. Jei darbo pobūdis nesuteikia galimybės dirbti nuotoliniu būdu, paprašykite jų likti namuose. Dažnas bendravimas su darbuotojais apie darbo vietos saugumo užtikrinimą padės sukurti aplinką, kurioje visi jausis saugiai. 

Paruoškite ir veskite reguliarius mokymus apie tai kaip jūs užtikrinate savo darbuotojų saugumą. Taip pat būtina turėti planą tokiu atveju jei kasnors užsikrėstų. Visi darbuotojai turėtų žinoti, kaip elgtis jei jie ar jų kolega užsikrėtė koronavirusu: kaip pranešti apie galimą susirgimą, kaip įspėti kitus darbuotojus, kuriems gali prireikti karantino, po kurio laiko galima grįžti atgal į darbą. 

 

Pasirūpinkite savo klientais ir jų saugumu 

Jei jūsų parduotuvė, restoranas, kavinė ar kitokio tipo verslas susilaukia didelio lankytojų srauto, jums gali tekti pritaikyti tam tikrus apribojimus, kurie padės užtikrinti klientų saugumą. 

Peržiūrėkite vyriausybės nustatytas rekomendacijas dėl saugaus socialinio atstumo, darbuotojų dirbančių kasose apsaugojimo, bei dezinfekavimo priemonių suteikimo. 

Kai kurie klientai gali nežinoti apie tam tikras saugumo priemones, todėl įsitikinkite, kad visi jūsų reikalavimai yra aiškiai aprašyti prieš jiems apsilankant jūsų parduotuvėje. Priklausomai nuo jūsų verslo, jūs galite efektyviau kontroliuoti klientų srautą su internetinėmis rezervacijomis, siūlydami siuntimą ar prekių atsiėmimą iš tam skirtų prekybos taškų. 

Jei karantino metu jums teko pakeisti tam tikrus siuntimo, pristatymo ar prekybos procesus, neskubėkite jų atsisakyti. Nors karantinas baigėsi, jo poveikis vis dar jaučiamas ir didelė tikimybė, jog tam tikri apsipirkimo įpročiai liks pakitę. Šie pokyčiai gali reikšti, jog jūsų fizinės prekybos apyvarta gali dar kurį laiką nesugrįžti į ankstesnį lygį.  Jei jums reikia apyvartinių lėšų, apsvarstykite galimybę kreiptis dėl verslo paskolos. Pas mus visas paraiškos teikimo procesas atliekamas internetu, o kapitalą galite gauti jau tą pačią dieną. 

 

Ar jūsų verslo modelis vis dar tinkamas? 

Deja, COVID-19 paveikė daugumą mažų ir vidutinių įmonių. Pagalvokite apie pandemijos įtaką jūsų verslui ir apie pokyčius, kuriuos gali tekti įgyvendinti norint prisitaikyti prie pakitusios rinkos. Kaip šie pakeitimai atrodys, priklauso nuo jūsų verslo modelio. Tai gali reikšti investavimą į internetinę prekybą ir kitus papildomus kanalus. 

Jei neturite internetinės svetainės ir jūsų verslas nesinaudoja socialiniais tinklais, tai puikus metas investuoti į savo prekinio ženklo žinomumą skaitmeninėje erdvėje. Jūs taip pat galite padėti savo klientams palengvinti apsipirkimą, suteikdami galimybę tai padaryti internetu. Tokiu būdu galite ne tik pritraukti esamus klientus, bet ir atrasti naujus. 

Nevertėtų pamiršti ir apie jūsų siūlomus produktus ar paslaugas. Galbūt tai puikus metas kažką atnaujinti arba pasiūlyti savo klientams kažką naujo? Pavyzdžiui, karantino metu daugybė restoranų pradėjo siūlyti pietų rinkinius. Galbūt vertėtų juos įtraukti į savo nuolatinį meniu? Karantinas pakeitė tam tikrus pirkimo įpročius, kurie gali išlikti dar ilgai.  

 

Informuokite savo klientus 

Daugybei įmonių teko prisitaikyti prie naujos aplinkos ir pakitusios pirkimo elgsenos. 

Reguliarus bendravimas su klientais (galbūt per jūsų naują naujienlaiškį) gali padėti priminti apie jus ir kad jau dirbate. Pasidalinkite savo įvestomis saugumo priemonėmis ir sustiprinkite savo verslo įvaizdį. 

Dalykitės naujienomis socialiniuose tinkluose ir apsvarstykite galimybę sukurti savo įmonės naujienlaiškį. Jei jums dar neteko naudotis el. pašto rinkodara, perskaitykite “Kaip sukurti el. pašto rinkodaros programą”.