Atnaujinta 2021-03-01
Sukurta 2021-03-01

Kaip mandagiai išsireikalauti pradelstų mokėjimų

Visi verslo savininkai žino, kaip svarbu turėti supaprastintą sąskaitų faktūrų išrašymo procesą norint išvengti bereikalingų vėlavimų ir pinigų srautų trikdžių. Tačiau nors ir koks jis paprastas, dauguma įmonių turi grupę klientų, kuriems kartais nepavyksta laiku apmokėti sąskaitas. 

Vėluojantys mokėjimai gali greitai tapti tikru galvos skausmu bet kuriam verslo savininkui. Tai ne tik sumenkina apyvartines lėšas, bet ir gali pareikalauti nemažai jūsų laiko ir energijos. 

Tikriausiai niekas nenori vėluojančių mokėjimų ir tuo pačiu, nenori pasirodyti per daug agresyviais bandant išsireikalauti apmokėjimo. Rasti tinkamą balansą tarp supratingumo ir griežtumo gali būti sudėtinga, tačiau yra būdas parašyti mandagų el. laišką, kuris paskatins jūsų klientus greičiau susimokėti. 

 

Svarbiausia - prevencija 

Vienas pirmųjų klausimų, šaunančių į galvą apie mokėjimų priminimus yra „kada turėčiau prašyti sumokėti?“. 

Atsakymas gana paprastas – nedelsiant arba dar anksčiau. Efektyvus būdas paskatinti klientus susimokėti yra tiesiog jiems apie tai priminti. Trumpi priminimai, kurie ateina kas kažkiek laiko prieš pasibaigiant mokėjimo terminui ir, jei prireiktų, jam pasibaigus. Sąskaitų faktūrų, kurių mokėjimo terminai yra tarp 15 ir 30 dienų, strategija gali atrodyti taip: 

#1 mokėjimo priminimo laiškas - likus savaitei iki mokėjimo termino 

#2 mokėjimo priminimo laiškas - mokėjimo termino diena 

#3 mokėjimo priminimo laiškas - savaitė po mokėjimo termino 

#4 mokėjimo priminimo laiškas - dvi savaitės po mokėjimo termino 

#5 mokėjimo priminimo laiškas - praėjus mėnesiui po mokėjimo termino 

Siųsdami el. laiškus reguliariais intervalais išliksite mandagūs ir kantrūs, tačiau taip pat parodysite savo klientams, kad rimtai ir profesionaliai žiūrite į sąskaitų apmokėjimą. 

 

Kokį kanalą naudoti? 

Dauguma įmonių naudoja el. pašto, SMS ir gyvų pokalbių derinį. Priklausomai nuo jūsų verslo srities, į savo strategiją galite įtraukti visus kanalus. 

Jei el. laiškai ir SMS nepadeda, jums gali tekti paskambinti telefonu. Skambinantis asmuo turėtų vadovautis jau iš anksto parašytu scenarijumi, nes tokiu būdu užtikrinama, jog skambutis bus efektyvus ir nereikalaus daug laiko. 

Telefoniniai skambučiai taip pat suteikia galimybę užmegzti asmeniškesnį ryšį su savo klientais, suteikti galimybę išgirsti jų atsiliepimus apie jūsų produktus ir greičiau sužinoti apie kokius nors pokyčius rinkoje ar naujus konkurentus. 

 

Įsitikinkite, kad nemokumo pasekmės aiškios 

Kai kalbama su klientu, kuris aktyviai vengia atsiskaityti, būna paminėti su nemokumu susijusias pasekmes. Pavyzdžiui, gali tekti pranešti apie juos kredito bendrovėms ar pradėti skaičiuoti delspinigius. 

 

Automatizuokite visą procesą 

Nemokūs klientai gali tapti nemaža investicija. Sąskaitų išrašymas, bandymas susisiekti, priminti ar susitarti su tam tikrais žmonėmis gali jums kainuoti daug laiko ir energijos. Todėl sąskaitų išrašymo ir tolimesnio kontakto palaikymo automatizavimas gali būti būtent tai ko jūsų verslui reikia. 

Kai kurios apskaitos programos turi galimybę automatiškai išsiųsti sąskaitas, tačiau jos taip pat gali turėti galimybę išsiųsti iš anksto nustatytus priminimus, kai klientas laiku neapmoka sąskaitos. 

 

Siūlykite kelis būdus apmokėti sąskaitą 

Kartais apmokėjimai vėluoja ne dėl to, jog kažkas nenori sumokėti, bet dėl paprasto techninio ir patogumo trūkumo. Leidžiant klientams atsiskaityti jiems patogiu būdu gali padėti pagreitinti sąskaitų apmokėjimą. 

 

Apyvartinių lėšų verslo paskolos 

Jei ieškote finansavimo sprendimo, CapitalBox yra pasiruošę jums padėti. Mes teikiame greitą ir lankstų verslo finansavimą pinigų srautų spragoms padengti ar bet kokiam kitam verslo tikslui įgyvendinti.